آغاز به كار اولين دوره مسابقات سراسري طراحي پارچه، لباس و چاپ در يزد
یزدفردا : اولين دوره مسابقات سراسري ملي دانشجويي طراحي بافت پارچه، لباس و چاپ به ميزباني دانشگاه يزد و با حمايت شركت شهركهاي صنعتي و خوشه نساجي يزد آغاز به كار كرد.
مدير عامل شركت شهركهاي صنعتي يزد هدف از برگزاري اين مسابقات را بالا بردن سطح دانش طراحي بين دانشجويان، اعتمادسازي صنعتگران نسبت به طراح ايراني، آشنايي طراحان با نيازهاي بازار و صنايع نساجي و همچنين معرفي طراحان خلاق عنوان كرد.
سيد مسعود عظيمي با اشاره به ارسال بيش از 320 طرح از دانشگاه هاي سراسر كشور به دبيرخانه مسابقات گفت: از بين طرح هاي ارسالي به دبيرخانه، 9 طرح در 3 بخش طراحي لباس، طراحي بافت پارچه و بخش چاپ برگزيده و مورد تقدير قرار خواهند گرفت.
عظيمي يادآور شد: در حاشيه اين مسابقات دومين جشنواره طراحي پارچه و لباس دانشجويي كشور و چهارمين نمايشگاه نقشي بر تار و پود نيز برگزار مي شود.
محمد امین عامل توسعه خوشه نساجی یزد در توضیح برنامه های جنبی این مسابقات و نمایشگاه، اظهار داشت: برگزاری 3 كارگاه آموزشي با موضوعات طراحي لباس، طراحی پارچه با نرم افزار EATو طراحی پارچه با نرم افزار Net graphic و بازدید دانشجویان از واحدهای نساجی استان از دیگر برنامه های جنبی این مسابقات است.
گفتني است اين نمايشگاه از تاريخ 16 لغايت 18 اسفند ماه به مدت 3 روز و از ساعت 16 الي 20 در محل سالن فجر دانشگاه يزد جهت بازديد عموم داير است.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا